-Flere lurer på

Når skal man bestille akutt tannlegetime?

Smertefull tannpine, sterke ilinger, isinger i tennene eller utslåtte tenner er noen grunner til å søke akutt tannbehandling.

Problemer med tenner eller generelle smerter i kjeve og munn forøvrig kan dessverre oppstå når som helst, og som regel på det verst tenkelig tidspunktet. Da er det særdeles viktig at du får både rask og god hjelp av din tannlege, eller hos oss på Tønsberg Tannlegevakt.

I motsetning til et vanlig besøk, handler akutt tannbehandling om å hjelpe pasienten med et spesifikt problem. Vi fokuserer mest på tannen eller det aktuelle området og fokuserer ikke like mye på de andre tennene i munnen, forklarer Pål-Espen Tannmand, spesialist ved Tønsberg Tannlegevakt. Det er mange anledninger hvor det er viktig å søke hjelp hos akutt tannhelsetjeneste. Det kan dreie seg om løse fyllinger, ekstreme isinger / ilinger / murring, problemer med visdomstenner eller broer eller kroner som har løsnet fra munnen.

Vi evaluerer alle pasienter og behandlinger individuelt og finner den beste behandlingen for nettopp deg. Det er også viktig at vi får tatt opp spesielle ønsker og behov. For eksempel hvis du lider av tannlegeskrekk eller har en spesiell sykdom, allergi eller tar noen medisiner.

Portrett av Sigurd Schneider - Tønsberg Tannlegevakt

Vårt team består av anerkjente spesialister og tannleger som står klare til å hjelpe deg med eventuelle utfordringer du måtte ha.

Tønsberg Tannlegevakt, fra A til Å

Tannsmerte kan være en av de mest intense og ubehagelige opplevelsene man kan ha. Den kan komme brått og ofte når man minst venter det. Derfor er det viktig å ha tilgang til akutt tannbehandling når behovet melder seg. Hos Tønsberg Tannlegevakt, din tannlege i Tønsberg, forstår vi dette behovet og har derfor etablert en tjeneste som er tilgjengelig for våre pasienter 24/7, 365 dager i året.

Akutt tannlegetime

Akutte tannproblemer kan variere fra plutselige tannsmerter, knuste tenner til infeksjoner som krever umiddelbar oppmerksomhet. Slike problemer venter ikke på ‘rette’ tidspunkt, og derfor står Tønsberg Tannlegevakt alltid klar til å hjelpe deg når du trenger det mest. Vår tjeneste er ikke bare en nødvendighet, men også en forsikring om at din orale helse er i trygge hender når som helst.

Moderne fasiliteter

Vår klinikk i Tønsberg er utstyrt med moderne fasiliteter og teknologi for å håndtere en rekke akutte tannproblemer. Vårt team består av erfarne tannleger og tannhelsepersonell som er spesialtrent i akutt tannbehandling. De forstår de unike utfordringene som følger med nødsituasjoner og har ferdighetene til å gi effektiv og omhyggelig behandling. Når du kommer inn for en akutt tannlegetime hos oss, blir du møtt av vårt vennlige personale som vil sørge for at du føler deg komfortabel og trygg. Vi vet at mange føler angst eller frykt ved tanken på tannbehandling, spesielt i en akuttsituasjon. Derfor jobber vi hardt for å skape et rolig og beroligende miljø. Vi tar oss tid til å lytte til dine bekymringer og forklare behandlingsalternativene grundig.

Smertelindring

Under en akutt tannlegetime, vil vår første prioritet være å lindre smerten du opplever. Dette kan innebære å gi smertestillende behandling, foreta nødvendige røntgenundersøkelser, og fastslå den beste løsningen for ditt akutte tannproblem. Vi dekker et bredt spekter av akutte tannbehandlinger, inkludert reparasjon av knuste tenner, behandling av tannabscesser, og nødfyllinger. I tillegg til å behandle det umiddelbare problemet, fokuserer vi også på forebyggende omsorg. Vårt mål er ikke bare å behandle den akutte tilstanden, men også å gi råd og anbefalinger for å unngå fremtidige tannproblemer. Vi tror på en helhetlig tilnærming til tannhelse, og vårt team vil jobbe med deg for å utvikle en langsiktig plan for å opprettholde et sunt smil.

Vi er alltid tilgjengelig, 24/7, 365 dager i året

En av de største fordelene med Tønsberg Tannlegevakt er vår tilgjengelighet. Uansett tid på døgnet, om det er en helligdag eller midt på natten, står vi klare til å hjelpe deg. Denne tilgjengeligheten sikrer at du aldri trenger å lide unødvendig og at du kan få den nødvendige behandlingen så snart som mulig.

Priser og garantier

Vi forstår at akutt tannbehandling kan være kostbart i noen sammenhenger, og mange unngår derfor å søke hjelp av økonomiske årsaker. Hos Tønsberg Tannlegevakt jobber vi for å gjøre våre tjenester så tilgjengelige som mulig, blant annet ved å tilby svært konkurransedyktige priser og ulike betalingsalternativer. Vår prioritet er din tannhelse, og vi ønsker å sørge for at økonomiske bekymringer ikke står i veien for nødvendig behandling. Samlet sett, Tønsberg Tannlegevakt er mer enn bare en klinikk for akutt tannbehandling